Att löpträna

I våras började jag på allvar komma igång med att jogga. Har gjort det tidigare, men egentligen aldrig riktigt hittat tjusningen med det. De få gångerna tvingade jag mig mer eller mindre ut. Jag vet inte vad som hände i år. En sak som jag förändrade var att jag började lyssna på musik när jag sprang, något som gjorde löpningen otroligt mycket roligare och som gjorde att jag kände mig starkare. Sedan hade jag även skaffat mig en hyfsad grundkondition genom spinningen på Friskis under vintern, som gjorde att det inte kändes oövervinnerligt att springa en längre sträcka.

För att ha ett mål att satsa på så bestämde jag mig att anmäla mig till Kretsloppet här i Borås och valde 10 km-sträckan. Kanske inte någon utmaning för vissa, men för mig som som före detta år inte sprungit längre än 5 km så kändes det ändå stort! Och man ska inte jämföra sig med andra utan utgå ifrån sig själv, eller hur?

Har under sommaren nu sprungit en till två gånger i veckan och kört flera pass på uppemot 8-9 km. Känner mig stark och tror att loppet kommer gå bra. Kommer springa med musik i öronen, även på loppet. Dumt att ta bort något som fungerat väldigt bra. Hoppas ändå jag kan höra lite hejarop som kan få en att orka lite till! Har självklart tänkt ut en tid som jag vill klara mig under, ska göra mitt bästa för att klara denna!

Så nu på lördag den 18 september i centrala Borås klockan 13:30 går startskottet. Kom dit och heja fram mig! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0