Nystart

Nystartar på flera sätt. Ny blogg. Nytt boende. Ja ett helt nytt liv egentligen. Det kändes helt enkelt inte bra att ha kvar den förra bloggen, trots att jag haft den så länge. Så jag tog bort den. Nystartar.

 

Nu börjar en liten del av mig förstå att min livssituation kommer vara väldigt annorlunda framöver. En vän sa en väldigt vettig grej igår, att nu måste jag hitta vem jag är, som ensam person. Jag har sen jag var 16 år varit i ett förhållande, detta är första gången jag inte är det. En helt ny upplevelse känns det som. Jag har alltid varit någons flickvän, någons sambo. Jag har alltid varit någon i förhållande till någon annan. Jag har alltid känt att jag haft en trygg famn att komma hem till. Jag har alltid känt att någon älskat mig.

 

Jag har alltid tänkt på mig själv som en stark och självsäker person som kan stå på egna ben. Egentligen har inte den bilden av mig själv rubbats. Men jag märker ändå att jag är så mycket skörare nu. Småsaker påverkar mig mer och känslorna åker berg-och-dalbana hela tiden.

 

Självklart saknar man någon som kan bekräfta en. Att känna sig älskad och att älska någon ökar självförtroendet något otroligt. Men kanske är det dags att verkligen börja älska sig själv istället. Att bara vara egoistisk och göra det jag känner är bäst för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0