Valdag

Så var Kretsloppet över och jag är jättenöjd med min prestation. Gick i mål på 58 min och 30 sek. Själva loppet gick bra, det var väldigt flack väg så det var bara att hitta sin takt och köra på. Sista kilometrarna försökte jag att öka på lite, men då tog det emot. Så jag körde i princip samma tempo hela vägen. Blev förvånad över hur fort tiden gick ändå, trodde loppet skulle kännas längre. Men det hände saker hela tiden, folk som hejade på överallt och så. Min kära far var och tittade och hejade på mig. Kändes gott att ha någon som var där bara för min skull. Hans hejarop när jag hade 1,5 km kvar gjorde att det kändes lite lättare. :-)

På kvällen kom Gustav från Falköping och hälsade på. Vi lagade go mat, drack gott, pratade och lyssnade på musik. Drog sedan ner till stan. Tog först en drink på Vimmel och sedan stack vi vidare till Grand och hade en grymt rolig kväll! Har bara varit där en gång tidigare, och då var det på min sjuksköterskeexamen. Men gillar verkligen det stället! Fina lokaler och så spelade ett riktigt grymt bra coverband igår. Dansade och sjöng och hade riktigt bra utekväll. Blev sent, gick från krogen halv tre (förvånad att de inte stängde tidigare?) och sedan blev det nattamat på Campino. Hamnade inte i säng förrän framåt fyra-tiden...

Idag ska jag ut till Hökerum och rösta. Eftersom jag var folkbokförd där i sommar så blir jag tvungen att rösta där nu. Lite surt att jag inte kan rösta i kommunvalet i Borås, men det är inte mycket att göra åt. Men blir en bra anledning att hälsa på mina kära föräldrar också. Undrar vad jag får med mig därifrån idag... Brukar nämligen aldrig gå tomhänt därifrån. Är det inte nybakt bröd, så är det grönsaker från landet eller nåt annat gott. Oftast är det ätbara saker jag får med mig, hihi. Resten av dagen får jag nog inte så mycket gjort. Ska nog bädda ner mig i soffan och följa valvakan. Var alldeles för längesen jag tog det lugnt för mig själv så det ska bli riktigt skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0